NRD Начало
Неделя, 4 Май 2025
Начало Тонът на времето „Три за щастие“ – 3 жени, 3 истории, 3 гледни точки за пътя към щастието
3827
Тонът на времето

„Три за щастие“ – 3 жени, 3 истории, 3 гледни точки за пътя към щастието

Нейният авторски спектакъл е абсурдно-комична история за камъка, който бутаме всеки ден, за преходността на времето и за щастието, което все не успяваме да достигнем. „Основно, което ме водеше като линия, са трите части. ЕВЕНТУАЛНИЯТ ИЗХОД

| 01 Май 2025, 21:21 ч.
„Три за щастие“ – 3 жени, 3 истории, 3 гледни точки за пътя към щастието
„Три за щастие“ – 3 жени, 3 истории, 3 гледни точки за пътя към щастието
Снимка © DFA

„Три за щастие“ представя три различни истории, три различни гледни точки за това как може да се стигне до някакво щастие, казва в интервю режисьорката Ана Батева по повод първата премиера на новата сцена „Спам“.

„Господари на ефира“ навършва 22 години. Над 3500 предавания са създ

Изкуството на кулинарната дипломация, практикувано от президенти по време на държавни вечери в Бе

Американската актриса Джилиан Андерсън потвърди, че е провела разговор с режисьора Райън Куглър,

За поредна година Държавният куклен театър в Пловдив ще се включи в инициативата на Асоциацията н

Тази седмица 45 музиканти от Симфониета Враца са в София за подготовка на концерта с Найджъл Кене

Нейният авторски спектакъл е абсурдно-комична история за камъка, който бутаме всеки ден, за преходността на времето и за щастието, което все не успяваме да достигнем.

„Основно, което ме водеше като линия, са трите части. В първата от тях е търсенето и нуждата от отговори, които персонажите си задават, и липсата на такива, което създава тревожност и паника – от това, че светът е безмълвен към нашите въпроси, от това къде се намирам, какво става с мен и защо не е това, което искам. Във втората част доминира сблъсъкът с безсмислието и как то се отразява на хората. Как в момента, в който осъзнаеш, че всичко, което си вярвал, искал и преследвал, всъщност е едно нищо, и това те панира, защото трябва да има нещо – каквото и да е то. Третата част е за освобождаването от всичко това и приемането на хаоса такъв, какъвто е – защото, все пак, нищо не зависи от нас. Идеята е да живеем на момента“, разказва Ана Батева.

ЕВЕНТУАЛНИЯТ ИЗХОД

„Не ми се иска да казвам как и какво трябва да правим, но това е някакъв евентуален изход за достигане до някаква лекота и щастие“, допълва Батева. 

„Темите са общовалидни за всички хора и те си ги задават не ежедневно, но доста често. Има такива периоди, в които човек се чувства на кръстопът и мисли, че нещо е правилно в живота му. Взема трудно решение, но продължава да си задава въпроси дали е било правилното. Аз самата съм имала поне една такава по-сериозна ситуация в живота си – все едно нямаш избор, нито изход, а всъщност не е така“, коментира в интервю актрисата Майа Тинкова.

Големи марионетки и кукли, огнени спектакли, живи статуи, театромат, музикално и карнавално шеств

В Регионалния исторически музей - София беше открита изложбата „Анатомични перспективи: Арх

Not Like Us на Кендрик Ламар е песента, която бе отличена с "Грами" в категорията за запис на год

Групите Patriarkh (Патриархь) и Dogma идват за общ концерт в София.

Съби

Улично изпълнение на Ед Шийрън в индийския град Бенгалуру беше внезапно прекратено от полицията,

„Когато навърших 30, започнах да си задавам повече въпроси за смисъла, какво ме прави щастлива, какво искам да дам на света и да взема от него. Докоснах се до моята героиня, която търси начин как да живеем правилно. Друг е въпросът кое е правилно и има ли правилно“, споделя в интервю актрисата Валерия Минева.

„Всички теми, които обсъждаме, са минавали през нашите глави – семейство, деца, кариера, личностно развитие, дори времето“, обобщава в интервю актрисата Елена Замяркова.

ОЩЕ ТРИ ЖЕНИ...

„Тръгваме от лични истории, като идеята беше впоследствие те да станат общовалидни. Може би, ако имаше още три жени, щеше да има още три истории“, казва с усмивка Ана Батева. 

По думите в случая по-важни са проблемите, които се поставят и дали те са лесно разпознаваеми: „Зрителят трябва да се разпознае, за да може да проследи действието. Не ми си искаше да го занимавам прекалено много с философии. Исках философиите да се усетят на някакво интуитивно ниво – чрез присъствие, чрез тегоба, чрез пауза“. Батева признава, че през 2024 г. нейните лични ценности и вярвания са били подложени на „абсолютно преосмисляне“ – какво да прави и накъде да върви: „В последствие, в процеса на работа, пиесата започна да придобива вида, в който е, и да бъде разделена на три части, и всяка част да е различна“. 

Това не са чисто женски проблеми, но може би емоционалността, с която са поднесени, е по-присъща за женската природа, допълва Майа Тинкова.

ЗА ПЪРВИ ПЪТ ЗАЕДНО

Ана Батева работи за първи път с трите актриси.

„Беше типично по-женски. Имаше моменти, в които се усещат едни женски енергии, но това е много нормално. Работата ми като режисьор бе да окопитя тези енергии и настроения. Шегата настрана, но не ми се искаше да прибягвам до вече познати неща, които съм правила. Искаше ми сега да пробвам нещо различно, да имам някакво предизвикателство“, коментира режисьорката. 

По думите на Елена Замяркова авторът и режисьорът се допълват, освен че са един и същи човек: „И това е много хубаво. Минахме през много интересен период. Авторът дори променяше текста пред нас по време на репетиции. Ние също допринасяме със свои неща. Получи се един обмен. Тя искаше от нас да бъдем смели и да не ни е страх да се изложим“.

„Ана Батева е много чист човек, който не казва „Аз съм открила нещата и сега просто ще ги направим“. Тя е човек, който търси – търси на сцената, търси чрез нас... Дава ни едни стрелички, които ние да вземем и да направим обща мишена. Дава ни зрънце, което да развием и, ако не се справяме, тя съвсем леко и деликатно ни помага. Не ни дава всичко наготово, което за мен е най-ценното. Оставя ни сами да дълбаем и да търсим“, казва още Замяркова.

„Три за щастие“ е продукция на сдружение „Транзит“ и на продуцентската къща „Гръм и тряс", в партньорство със Spam Studios. Хореографията и костюмите са на Деница Николова, музиката – на Стефан Здравески. В пиесата има цитати от Албер Камю.

Автор – Даниел ДимитровОператори – Любомир Младенов, Даниел Димитров Монтаж – Валя Ковачева

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Антонио Папано получи званието Почетен диригент на Кралската опера в Лондон
Кралската опера в Лондон обяви Антонио Папано за своя първи Почетен диригент, пише сайтът OperaWire. След 22-годишен мандат като музикален директор, това звание отразява големия п ...
Сергей Крилов пристига в София начело на Литовския камерен оркестър
Сергей Крилов пристига в София начело на Литовския камерен оркестър. Концертът ще се проведе на 20 май в зала „България“, съобщават организаторите.  От екипа уточ ...
Нова песен на група „Фул“ изследва културата на бързите връзки и разпада на човешките отношения
Група „Фул“ представя видео към „Дълги нощи, къси утрини“, съобщават продуцентите от сдружение „Материя“. По думите им песента изследва кул ...
20-ото издание на Pravets Art Nights събира световни и български артисти
Юбилейното 20-ото издание на Pravets Art Nights събира световни и български артисти на класическата музика от 18 до 20 юли, съобщават от Софийската филхармония. На диригентския пул ...
„Жестове на съпротива“ е мотото на 18-ия международния фестивал за съвременен танц и пърформанс „Антистатик“
„Жестове на съпротива“ е мотото на 18-ия „Антистатик“, съобщиха на организаторите международния фестивал за съвременен танц и пърформанс. „Какво озна ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Боб Дилън ще представи "емоционални" картини в Лондон
Музикантът Боб Дилън ще изложи картини, създадени с „емоционален заряд“ в Лондон, съобщава Прес асосиейшън медиа/ДПА. 83-годишният носител на Нобелова награда за литер ...
„Калдъръми“ насочва младите художници към любимите на всички българи пейзажи
Във фоайето на театъра в Кюстендил бе открита годишната изложба на школата по рисуване „Новите Майстори“. Тя е озаглавена „Калдъръми“ и показва 47 картини. ...
"Интерпортрети" изследват личността, чрез различни теории на познанието
Изложбата "Интерпортрети" на мултижанровия художник и артист Поло Оконе ще представят в Перник. За това съобщиха от Художествената галерия (ХГ) в областния град. Експозицията ще б ...
Антонио Папано получи званието Почетен диригент на Кралската опера в Лондон
Кралската опера в Лондон обяви Антонио Папано за своя първи Почетен диригент, пише сайтът OperaWire. След 22-годишен мандат като музикален директор, това звание отразява големия п ...
Живко Тенев-Gissen нарисува „Галактическият легион“
Новият проект на Живко Тенев-Gissen е озаглавен „Галактическият легион“. Изложбата може да бъде разгледана в „Музей на Gissen“. „Устремът и крилатите ...
Тикер в 11:00 ч.
Музикантът Боб Дилън ще изложи картини, създадени с „емоционален заряд&ldq ...
Начало Тонът на времето
3827
Тонът на времето

„Три за щастие“ – 3 жени, 3 истории, 3 гледни точки за пътя към щастието

Нейният авторски спектакъл е абсурдно-комична история за камъка, който бутаме всеки ден, за преходността на времето и за щастието, което все не успяваме да достигнем. „Основно, което ме водеше като линия, са трите части. ЕВЕНТУАЛНИЯТ ИЗХОД

| 01 Май 2025, 21:21 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
„Три за щастие“ – 3 жени, 3 истории, 3 гледни точки за пътя към щастието
„Три за щастие“ – 3 жени, 3 истории, 3 гледни точки за пътя към щастието
Снимка © DFA

„Три за щастие“ представя три различни истории, три различни гледни точки за това как може да се стигне до някакво щастие, казва в интервю режисьорката Ана Батева по повод първата премиера на новата сцена „Спам“.

Нейният авторски спектакъл е абсурдно-комична история за камъка, който бутаме всеки ден, за преходността на времето и за щастието, което все не успяваме да достигнем.

„Основно, което ме водеше като линия, са трите части. В първата от тях е търсенето и нуждата от отговори, които персонажите си задават, и липсата на такива, което създава тревожност и паника – от това, че светът е безмълвен към нашите въпроси, от това къде се намирам, какво става с мен и защо не е това, което искам. Във втората част доминира сблъсъкът с безсмислието и как то се отразява на хората. Как в момента, в който осъзнаеш, че всичко, което си вярвал, искал и преследвал, всъщност е едно нищо, и това те панира, защото трябва да има нещо – каквото и да е то. Третата част е за освобождаването от всичко това и приемането на хаоса такъв, какъвто е – защото, все пак, нищо не зависи от нас. Идеята е да живеем на момента“, разказва Ана Батева.

ЕВЕНТУАЛНИЯТ ИЗХОД

„Не ми се иска да казвам как и какво трябва да правим, но това е някакъв евентуален изход за достигане до някаква лекота и щастие“, допълва Батева. 

„Темите са общовалидни за всички хора и те си ги задават не ежедневно, но доста често. Има такива периоди, в които човек се чувства на кръстопът и мисли, че нещо е правилно в живота му. Взема трудно решение, но продължава да си задава въпроси дали е било правилното. Аз самата съм имала поне една такава по-сериозна ситуация в живота си – все едно нямаш избор, нито изход, а всъщност не е така“, коментира в интервю актрисата Майа Тинкова.

„Когато навърших 30, започнах да си задавам повече въпроси за смисъла, какво ме прави щастлива, какво искам да дам на света и да взема от него. Докоснах се до моята героиня, която търси начин как да живеем правилно. Друг е въпросът кое е правилно и има ли правилно“, споделя в интервю актрисата Валерия Минева.

„Всички теми, които обсъждаме, са минавали през нашите глави – семейство, деца, кариера, личностно развитие, дори времето“, обобщава в интервю актрисата Елена Замяркова.

ОЩЕ ТРИ ЖЕНИ...

„Тръгваме от лични истории, като идеята беше впоследствие те да станат общовалидни. Може би, ако имаше още три жени, щеше да има още три истории“, казва с усмивка Ана Батева. 

По думите в случая по-важни са проблемите, които се поставят и дали те са лесно разпознаваеми: „Зрителят трябва да се разпознае, за да може да проследи действието. Не ми си искаше да го занимавам прекалено много с философии. Исках философиите да се усетят на някакво интуитивно ниво – чрез присъствие, чрез тегоба, чрез пауза“. Батева признава, че през 2024 г. нейните лични ценности и вярвания са били подложени на „абсолютно преосмисляне“ – какво да прави и накъде да върви: „В последствие, в процеса на работа, пиесата започна да придобива вида, в който е, и да бъде разделена на три части, и всяка част да е различна“. 

Това не са чисто женски проблеми, но може би емоционалността, с която са поднесени, е по-присъща за женската природа, допълва Майа Тинкова.

ЗА ПЪРВИ ПЪТ ЗАЕДНО

Ана Батева работи за първи път с трите актриси.

„Беше типично по-женски. Имаше моменти, в които се усещат едни женски енергии, но това е много нормално. Работата ми като режисьор бе да окопитя тези енергии и настроения. Шегата настрана, но не ми се искаше да прибягвам до вече познати неща, които съм правила. Искаше ми сега да пробвам нещо различно, да имам някакво предизвикателство“, коментира режисьорката. 

По думите на Елена Замяркова авторът и режисьорът се допълват, освен че са един и същи човек: „И това е много хубаво. Минахме през много интересен период. Авторът дори променяше текста пред нас по време на репетиции. Ние също допринасяме със свои неща. Получи се един обмен. Тя искаше от нас да бъдем смели и да не ни е страх да се изложим“.

„Ана Батева е много чист човек, който не казва „Аз съм открила нещата и сега просто ще ги направим“. Тя е човек, който търси – търси на сцената, търси чрез нас... Дава ни едни стрелички, които ние да вземем и да направим обща мишена. Дава ни зрънце, което да развием и, ако не се справяме, тя съвсем леко и деликатно ни помага. Не ни дава всичко наготово, което за мен е най-ценното. Оставя ни сами да дълбаем и да търсим“, казва още Замяркова.

„Три за щастие“ е продукция на сдружение „Транзит“ и на продуцентската къща „Гръм и тряс", в партньорство със Spam Studios. Хореографията и костюмите са на Деница Николова, музиката – на Стефан Здравески. В пиесата има цитати от Албер Камю.

Автор – Даниел ДимитровОператори – Любомир Младенов, Даниел Димитров Монтаж – Валя Ковачева

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Антонио Папано получи званието Почетен диригент на Кралската опера в Лондон
Сергей Крилов пристига в София начело на Литовския камерен оркестър
Нова песен на група „Фул“ изследва културата на бързите връзки и разпада на човешките отношения
20-ото издание на Pravets Art Nights събира световни и български артисти
„Жестове на съпротива“ е мотото на 18-ия международния фестивал за съвременен танц и пърформанс „Антистатик“
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Май
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Авансцена
Боб Дилън ще представи "емоционални" картини в Лондон
Калейдоскоп
„Калдъръми“ насочва младите художници към любимите на всички българи пейзажи
Калейдоскоп
"Интерпортрети" изследват личността, чрез различни теории на познанието
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.